NR. INREG. 442 / 09.08.2021
Regulamentul de organizare si functionare – GRADINITA MINI ME – Bucuresti, sector 6
Cuprins
- TITLUL I – Dispoziții generale 3
- TITLUL II – Beneficiarii serviciilor 3
- TITLUL III – Drepturile şi obligațiile angajatorului şi ale salariaților 4
- Capitolul I – Drepturile şi obligațiile angajatorului 4
- Capitolul II – Drepturile şi obligaţiile salariaţilor 5
- TITLUL IV – Disciplina muncii în unitate 6
- Capitolul I – Timpul de muncă 6
- Capitolul II – Zilele libere şi concediile 9
- Capitolul III – Salarizarea 12
- Capitolul IV – Organizarea muncii 13
- Capitolul V – Formarea profesională 14
- TITLUL VI – Abaterile disciplinare şi sancţiunile aplicabile 14
- TITLUL VII – Procedura disciplinară 16
- Titlul VIII – Protecţia, igiena şi securitatea în muncă 18
- Capitolul I – Generalităţi 18
- Capitolul II – Instruirea în domeniul sănătăţii şi securităţii muncii 21
- Capitolul III – Protecţia maternităţii la locul de muncă 22
- Titlul IX – Nediscriminarea şi înlăturarea formelor de încălcare a demnităţii 23
- Titlul X – Protectia datelor cu caracter personal 26
- Art.96 – Definiții, Scopul prelucrarii, Temeiul legal 26
- Art.97 Drepturile persoanei vizate in contextul GDPR 28
- Titlul XI – Modalităţi de aplicare a altor dispoziţii legale sau contractuale specifice 29
- Capitolul I – Încheierea contractului individual de muncă 29
- Capitolul II – Executarea contractului individual de muncă 33
- Capitolul III – Modificarea contractului individual de muncă 33
- Capitolul IV – Suspendarea contractului individual de muncă 35
- Capitolul V – Încetarea contractului individual de muncă 37
- Capitolul VI – Contractul individual de muncă pe durată determinată 42
- Capitolul VII – Contractul individual de muncă cu timp parţial 43
- Titlul VIII – Procedura de soluţionare a cererilor sau reclamaţiilor individuale ale salariaţilor 46
- Titlul IX – Dispoziţii finale 46
- (a) să acorde servicii de îngrijire, supraveghere si educare copiilor cu vârste cuprinse între …3. ani si .6.. ani;
- (b) să dezvolte programe de educație timpurie adecvate vârstei, nevoilor, potențialului de dezvoltare şi particularităților copiilor cu vârste cuprinse între …3. ani si …6 ani;
- (c) să asigure nutriția copiilor cu respectarea normelor legale în vigoare;
- (d) să colaboreze cu familiile copiilor care frecventează centrul și să realizeze o relație de parteneriat activ cu părinții/reprezentanții legali, în vederea respectării interesului copilului;
- (e) să ofere consiliere și sprijin pentru părinții/reprezentanții legali ai copiilor;
- (f) să asigure baza tehnico-materială necesară activităților de dezvoltare a deprinderilor şi abilităților copiilor cu vârste cuprinse între .3… ani si ..6. ani;
- a)Regulamentul de ordine interioara al grădiniței;
- b)regulile de circulație;
- c)normele de securitate si sănătate in munca, de prevenire si stingere a incendiilor;
- d)normele de protective civila;
- e)normele de protecția mediului.
- a) folosească un limbaj corespunzător în relaţiile cu copii, cu ceilalți părinții și personalul centrului educațional.
- b) Să respecte regulile privind accesul și deplasarea în interiorul incintei.
- c) Nu este permis să desfășoare în cadrul Gradiniteiactivități politice sau cu caracter religios sau manifestări ce ar putea constitui o discriminare sau o segregare.
- d) Se interzice fumatul in incinta centrului educational;
- e) Se interzice accesul în centrul educational sub influenta băuturilor alcoolice;
- f) trebuie să anunțe eventuala absenţă a copilului;
- g) trebuie să intre în sala de asteptare a gradinitei pentru a prelua copilul direct de la personalul grădiniței.
- h) Pe perioada pandemiei si/sau altor perioade de natura unor crize sanitare, copilul va fi preluat și predat de la intrare de către un salariat al centrului educațional, accesul părinților fiind restricționat în incinta instituției.
- i) În cazul în care copilul sau oricare alt membru al casei în care acesta locuiește se îmbolnăveşte de o boală contagioasă considerată periculoasă pentru cei din jur, părinții se obligă să informeze grădinița în decurs de 24 de ore de la depistarea acesteia.
- j) Dacă copilul prezinta simptome ale unei boli sau este sub tratament , părintele are obligația de a-l ține acasă. În instituție nu se primesc medicamente.
- a) să stabilească organizarea şi funcţionarea unităţii;
- b) să stabilească atribuţiile corespunzătoare pentru fiecare salariat, în condiţiile legii şi/sau în condiţiile contractului colectiv de muncă încheiat la nivel naţional sau la nivel de ramură de activitate sau de grup de unităţi, aplicabil, inclusiv în condiţiile contractului;
- c) să dea dispoziţii cu caracter obligatoriu pentru salariat, sub rezerva legalităţii lor;
- d) să exercite controlul asupra modului de îndeplinire a sarcinilor de serviciu;
- e) să constate săvârşirea abaterilor disciplinare şi să aplice sancţiunile corespunzătoare, potrivit legii, contractului colectiv de muncă aplicabil şi prezentului regulament.
- a) Să asigure condițiile tehnice şi organizatorice avute în vedere la elaborarea normelor de muncă, scop în care conducerea societăţii este obligată să ia măsuri pentru:
- b) Să ia măsurile corespunzătoare pentru organizarea activităţii astfel încât aceasta să se desfăşoare în condiţii de disciplină şi siguranţă prin:
- c) Să informeze salariaţii asupra condiţiilor de muncă şi asupra elementelor care privesc desfăşurarea relaţiilor de muncă;
- d) Să comunice anual salariaţilor situaţia economică şi financiară a societăţii prin intermediul bilanţului financiar-contabil, cu excepţia informaţiilor sensibile sau secrete, care, prin divulgare, sunt de natură să prejudicieze activitatea organizaţiei;
- e) Să acorde salariaţilor toate drepturile ce decurg din prezentul Regulament, din lege, din contractele colective de muncă aplicabile şi din contractele individuale de muncă;
- f) Să se consulte cu sindicatul, sau după caz, cu reprezentanţii salariaţilor în privinţa deciziilor susceptibile să afecteze substanţial drepturile şi interesele acestora;
- g) Să plătească toate contribuţiile şi impozitele aflate în sarcina sa, precum şi să reţină şi să vireze contribuţiile şi impozitele datorate de salariaţi, în condiţiile legii;
- h) Să înfiinţeze atât registrul general de evidenţă a salariaţilor şi să opereze înregistrările prevăzute de lege, cu respectarea strictă a modului de completare a acestuia, cât şi registrul general de intrare ieşire a documentelor;
- i) Să întocmească dosarul personal al fiecărui salariat cu respectarea componenţei minime prevăzută în lege şi să elibereze, la cerere, toate documentele care atestă calitatea de salariat a solicitantului;
- j) Să asigure confidenţialitatea datelor cu caracter personal ale salariaţilor;
- k) Să asigure permanent condiţii corespunzătoare de muncă, fiind obligat să ia toate măsurile necesare pentru protejarea vieţii şi sănătăţii salariaţilor şi pentru respectarea normelor legale în domeniul securităţii muncii.
- l) Să respecte timpul de muncă convenit şi modalităţile concrete de organizare a acestuia, stabilite prin prezentul regulament, precum şi timpul de odihnă corespunzător.
- m) Să asigure salariaţilor acces periodic la formarea profesională;
- n) Să despăgubească salariatul, în situaţia în care acesta a suferit un prejudiciu material sau moral din culpa angajatorului, în timpul îndeplinirii obligaţiilor de serviciu sau în legătură cu serviciul, în temeiul normelor şi principiilor răspunderii civile contractuale, în cuantumul şi modalităţile stabilite de către părţi sau de către instanţa de judecată competentă.
- o) Să respecte prevederile legale imperative şi incompatibilităţile stabilite de prevederile legislaţiei în vigoare în ceea ce priveşte încheierea, modificarea, executarea şi încetarea contractului individual de muncă.
- p) să asigure informarea tuturor angajaţilor cu privire la interzicerea hărţuirii şi a hărţuirii sexuale la locul de muncă, inclusiv prin afişarea în locuri vizibile a prevederilor prezentului regulament pentru prevenirea oricărui act de discriminare bazat pe criteriul de sex;
- a) salarizarea pentru munca depusă;
- b) repausul zilnic şi săptămânal;
- c) concediu de odihnă anual, concediu suplimentar;
- d) egalitate de şanse şi de tratament;
- e) demnitate în muncă;
- f) securitate şi sănătate în muncă;
- g) acces la formare profesională, informare şi la consultare;
- h) participarea la determinarea şi ameliorarea condiţiilor de muncă şi a mediului de muncă;
- i) protecţie în caz de concediere;
- j) negociere colectivă şi individuală;
- k) participare la acţiuni colective;
- l) posibilitatea de a constitui sau de a adera la un sindicat;
- a) datoria acestora de a respecta disciplina muncii, de a realiza norma de muncă sau, după caz, de a îndeplini atribuţiile ce îi revin conform fişei postului şi contractului individual de muncă.
- b) obligaţia lor de fidelitate faţă de angajator în executarea atribuţiilor de serviciu, de a respecta măsurile de securitate şi sănătate a muncii în unitate şi de a respecta secretul de serviciu.
- c) datoria acestora de a respecta prevederile cuprinse în lege, prezentul Regulament, Contractul colectiv de muncă aplicabil şi cele din contractul individual de muncă.
- d) posibilitatea instituită de lege de a răspunde patrimonial în temeiul normelor şi principiilor răspunderii civile contractuale pentru pagubele materiale produse din vina şi în legătură cu munca lor; această răspundere va fi stabilită de către instanţa de judecată competentă.
- – la începerea programului de lucru cu 10 minute înainte;
- – la terminarea programului de lucru, cu 10 minute înainte;
- – după 10 min. de la începerea programului de lucru;
- – la10 min. după terminarea programului de lucru;
- a) 1 şi 2 ianuarie,
- b) 24 ianuarie,
- c) prima şi a doua zi de Paşti,
- d) 1 mai,
- e) 1 iunie
- f) prima şi a doua zi de Rusalii,
- g) 15 august;
- h) 30 noiembrie;
- i) 1 decembrie,
- j) prima şi a doua zi de Crăciun,
- k) 2 zile pentru fiecare dintre cele două sărbători religioase anuale, declarate astfel de cultele religioase legale, altele decât cele creştine, pentru persoanele aparţinând acestora.
- a) salariatul se află în concediu medical;
- b) salariatul are concediu de odihnă înainte sau în continuarea concediului de maternitate;
- c) salariatul este chemat să îndeplinească îndatori publice;
- d) salariatul este chemat să satisfacă obligaţii militare;
- e) salariatul urmează sau trebuie să urmeze un curs de calificare, recalificare, perfecţionare sau specializare în ţară sau în străinătate;
- f) salariatul are recomandare medicală pentru a urma un tratament într-o staţiune balneo-climaterică, caz în care data începerii concediului de odihnă va fi cea indicată în recomandarea medicală;
- g) salariatul se află în concediu plătit pentru îngrijirea copilului în vârstă de până la 2 ani;
- h) forţa majoră;
- a) căsătoria salariatului 5 zile;
- b) căsătoria unui copil 2 zile;
- c) naşterea unui copil 5 zile + 10 zile dacă a urmat un curs de puericultură
- d) decesul soţului, copilului, părinţilor, socrilor 3 zile;
- e) decesul bunicilor, fraţilor, surorilor 1 zi;
- f) donatori de sânge conform legii;
- a) să respecte programul de lucru;
- b) să folosească timpul de lucru numai pentru îndeplinirea sarcinilor de serviciu;
- c) să folosească utilajele şi celelalte mijloace fixe ale societăţii la parametrii de eficienţă;
- d) să respecte normele de pază şi cele privind siguranţa incendiilor şi să acţioneze în scopul prevenirii oricărei situaţii care ar putea pune în primejdie viaţa, integritatea corporală, sănătatea unor persoane şi a patrimoniului organizaţiei;
- e) să păstreze ordinea şi curăţenia la locul de muncă etc.;
- a) se interzice salariaţilor prezentarea la serviciu în stare de ebrietate, comportarea necuviincioasă faţă de colegi, săvârşirea de abateri de la regulile de morală şi conduită;
- b) se interzice săvârşirea de către salariat, de acte ce ar putea pune în primejdie siguranţa celorlalte persoane ce prestează activitate în cadrul societăţii sau cea a propriei persoane;
- c) se interzice salariatului să facă la sediul angajatorului şi la punctele de lucru ale acestuia propagandă politică;
- d) se interzice desfăşurarea oricăror activităţi care să conducă la concurenţă neloială, care se evidenţiază prin:
- a) participarea la cursuri organizate de către angajator sau de către furnizorii de servicii de formare profesională din ţară sau din străinătate;
- b) stagii de adaptare profesională la cerinţele postului şi ale locului de muncă;
- c) stagii de practică şi specializare în ţară şi în străinătate;
- d) ucenicie organizată la locul de muncă;
- e) formare individualizată;
- f) alte forme de pregătire convenite între angajator şi salariat.
- a) Divulgarea de secrete de serviciu (exemplificativ dar nu limitativ: informații legate de procesul educativ şi metodele/metodologiile ori cursurile folosite, CV-uri, lucrări ori prezentări profesionale, date personale ale cadrelor didactice sau ale membrilor personalului Gradiniteiori ale colaboratorilor interni şi externi ai acestora, inclusiv dar fără a se limita la numere de telefon, adrese, adrese de e-mail, nume) si incalcarea confidentialitatii asupra datelor si informatiilor primite cu ocazia muncii desfasurate
- b) Divulgarea unor date sau informaţii privind viaţa privată a unei persoane, de natură să aducă un prejudiciu unei persoane, de către acela care a luat cunoştinţă despre acestea în virtutea profesiei ori funcţiei şi care are obligaţia păstrării confidenţialităţii cu privire la aceste date
- c) Neglijenţa în serviciu, definită ca încălcarea din culpă, de către angajat, a unei îndatoriri de serviciu, prin neîndeplinirea acesteia sau prin îndeplinirea ei defectuoasă, dacă s-a constatat o tulburare bunului mers al organizaţiei sau a unei structuri a acesteia, sau o pagubă patrimoniului acesteia, ori o vătămare importantă a intereselor legale ale unei persoane;
- d) Refuzul nejustificat de a îndeplini sarcinile şi atribuţiile de serviciu;
- e) Delapidarea, definită ca însuşirea, folosirea sau traficarea, de către angajat, în interesul său sau pentru altul, de bani, valori sau alte bunuri pe care le gestionează sau administrează;
- f) Abuzul în serviciu contra intereselor persoanelor, definit ca fiind fapta angajatului care, în exercitarea atribuţiilor sale de serviciu, cu ştiinţă, nu îndeplineşte un act ori îl îndeplineşte în mod defectuos şi prin aceasta cauzează o vătămare a intereselor legale ale unei / unor persoane;
- g) Abuzul în serviciu prin îngrădirea unor drepturi, definit ca fiind îngrădirea, de către angajat, în exercitarea atribuţiilor de serviciu, a folosinţei sau exerciţiului drepturilor vreunui cetăţean, ori crearea, pentru acesta, a unor situaţii de inferioritate pe temei de naţionalitate, rasă, sex sau religie;
- h) Abuzul în serviciu contra intereselor organizaţiei, definit ca fiind fapta angajatului care, în exerciţiul atribuţiilor sale de serviciu, cu ştiinţă, nu îndeplineşte un act sau îl îndeplineşte în mod defectuos şi prin aceasta cauzează o tulburare însemnată a bunului mers al organizaţiei sau a unei structuri a acesteia, sau o pagubă patrimoniului acesteia, ori o vătămare importantă a intereselor legale ale organizaţiei;
- i) Purtarea abuzivă, definită ca fiind întrebuinţarea de expresii jignitoare faţă de o persoană de către angajat în exerciţiul atribuţiilor de serviciu, precum şi lovirile sau alte acte de violenţă săvârşite de acesta; constituie purtare abuzivă şi încălcarea demnităţii personale a altor angajaţi prin crearea de medii degradante, de intimidare, de ostilitate, de umilire sau ofensatoare, prin acţiuni de discriminare;
- j) Falsul intelectual, definit ca fiind falsificarea unui înscris oficial cu prilejul întocmirii acestuia, de către un angajat în exerciţiul atribuţiilor de serviciu, prin atestarea unor împrejurări necorespunzătoare adevărului, ori prin omisiunea cu ştiinţă de a insera date sau împrejurări;
- k) Primirea de la terte persoane sau salariati a unor sume de bani sau a altor foloase pentru inplinirea activitatile prestate in timpul orelor de serviciu;
- l) Comportamentul indecent, nepotrivit situaţiei sau locului de muncă;
- m) Desfăşurarea altor activităţi decât cele stabilite prin fişa postului, sau prin atribuţiile stabilite prin contract individual de muncă, în timpul orelor de program;
- n) Lipsa nemotivată sau întârzierea repetată de la serviciu;
- o) Nerespectarea în mod repetat şi fără aprobare a programului de lucru;
- p) Părăsirea unităţii în timpul orelor de program fără ordin de serviciu, aprobarea şefului ierarhic sau sarcini de muncă precise;
- q) Prezentarea la serviciu în stare de ebrietate;
- r) Refuzul salariatului de a se supune examenelor medicale de medicina muncii;
- s) Intervenţiile sau stăruinţele pentru soluţionarea unor cereri în afara cadrului legal;
- t) Nerespectarea secretului profesional sau a confidenţialităţii lucrărilor cu acest caracter;
- u) Nerespectarea normelor de securitatea şi sănătatea muncii;
- v) Consumul si introducerea in incinta instituției a băuturilor alcoolice si/sau substantelor stupefiante, cat si prezentarea la serviciu in stare de ebrietate si/sau sub influenta substantelor stupefiante
- w) Nerespectarea obligațiilor prevăzute in sarcina salariatului la art.8 lit.e) cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal
- x) Manifestări ar putea constitui o discriminare sau o segregare potrivit din prezentul regulament
- y) Nerespectarea Regulamentului de utilizare retea calculatoare si programe software
- z) Nerespectarea normelor de securitatea şi sănătatea muncii;
- aa) Nerespectarea interdictiei de a se fuma in unitate;
- bb) Actele de violenta provocate de salariat sau la care acesta participa;
- cc) Violenta fizica si de limbaj;
- dd) Hartuirea sexuala;
- ee) Blocarea cailor de acces in unitate, de evacuare si de interventie in caz de incendiu in unitate etc;
- ff) Crearea la locul de munca a unei atmosfere de intimidare, de ostilitate sau de descurajare pentru o persoana sau grup de persoane;
- gg) Influentarea negativa a situatiei persoanei angajate in ceea ce priveste promovarea profesionala, remuneratia sau veniturile de orice natura ori accesul la formarea si perfectionarea profesionala, in cazul refuzului acesteia de a accepta un comportament nedorit, ce tine de viata sexuala.
- a) avertismentul scris;
- b) suspendarea contractului individual de muncă pe o perioadă ce nu poate depăşi 10 zile lucrătoare;
- c) retrogradarea din funcţie, cu acordarea salariului corespunzător funcţiei în care s-a dispus retrogradarea pentru o durată ce nu poate depăşi 60 de zile;
- d) reducerea salariului de bază pe o durată de 1 – 3 luni cu 5 – 10%;
- e) reducerea salariului de bază şi / sau, după caz şi a indemnizaţiei de conducere pe o perioadă de 1 – 3 luni cu 5 – 10%;
- f) desfacerea disciplinară a contractului individual de muncă;
- a) împrejurarea în care fapta a fost săvârşită;
- b) gradul de vinovăţie al salariatului;
- c) consecinţele abaterii disciplinare;
- d) comportamentul general în serviciu a salariatului;
- e) eventualele sancţiuni disciplinare suferite anterior de către acesta;
- a) descrierea faptei care constituie abatere disciplinară;
- b) precizarea prevederilor care au fost încălcate;
- c) motivele pentru care au fost înlăturate apărările formulate de salariat în timpul cercetării disciplinare prealabile, sau motivele pentru care, prin neprezentarea fără un motiv obiectiv a salariatului la convocarea făcută, nu a fost efectuată cercetarea;
- d) temeiul de drept în baza căruia sancţiunea disciplinară se aplică;
- e) termenul în care sancţiunea poate fi contestată;
- f) instanţa competentă la care sancţiunea poate fi contestată;
- a) în termen de 6 luni de la aplicare, sancţiunea disciplinară constând în “avertisment scris”;
- b) în termen de un an pentru celelalte sancţiuni decât cea de “avertisment scris”.
- a) asigurarea securităţii şi protecţia sănătăţii lucrătorilor;
- b) prevenirea riscurilor profesionale;
- c) informarea şi instruirea lucrătorilor în domeniul securităţii şi sănătăţii muncii;
- d) asigurarea cadrului organizatoric şi a mijloacelor necesare securităţii şi sănătăţii în muncă.
- a) evitarea riscurilor;
- b) evaluarea riscurilor care nu pot fi evitate;
- c) combaterea riscurilor la sursă;
- d) adaptarea muncii la om, în special în ceea ce priveşte proiectarea posturilor de muncă, alegerea echipamentelor de muncă, a metodelor de muncă şi de producţie, în vederea reducerii monotoniei muncii, a muncii cu ritm predeterminat şi a diminuării efectelor acestora asupra sănătăţii;
- e) adaptarea la progresul tehnic;
- f) înlocuirea a ceea ce este periculos cu ceea ce nu este periculos sau cu ceea ce este mai puţin periculos;
- g) dezvoltarea unei politici de prevenire coerente care să cuprindă tehnologiile, organizarea muncii, condiţiile de muncă, relaţiile sociale şi influenţa factorilor din mediul de muncă;
- h) adoptarea, în mod prioritar, a măsurilor de protecţie colectivă faţă de măsurile de protecţie individuală;
- i) furnizarea de instrucţiuni corespunzătoare lucrătorilor.
- a) să evalueze riscurile pentru securitatea şi sănătatea lucrătorilor, inclusiv la alegerea echipamentelor de muncă, a substanţelor sau preparatelor chimice utilizate şi la amenajarea locurilor de muncă;
- b) ca, ulterior evaluării prevăzute la lit. a) şi dacă este necesar, măsurile de prevenire, precum şi metodele de lucru şi de producţie aplicate de către angajator să asigure îmbunătăţirea nivelului securităţii şi al protecţiei sănătăţii lucrătorilor şi să fie integrate în ansamblul activităţilor întreprinderii şi / sau unităţii respective şi la toate nivelurile ierarhice;
- c) să ia în considerare capacităţile lucrătorului în ceea ce priveşte securitatea şi sănătatea în muncă, atunci când îi încredinţează sarcini;
- d) să asigure ca planificarea şi introducerea de noi tehnologii să facă obiectul consultărilor cu lucrătorii şi / sau reprezentanţii acestora în ceea ce priveşte consecinţele asupra securităţii şi sănătăţii lucrătorilor, determinate de alegerea echipamentelor, de condiţiile şi mediul de muncă;
- e) să ia măsurile corespunzătoare pentru că, în zonele cu risc ridicat şi specific, accesul să fie permis numai lucrătorilor care au primit şi şi-au însuşit instrucţiunile adecvate.
- a) să coopereze în vederea implementării prevederilor privind securitatea, sănătatea şi igiena în muncă, luând în considerare natura activităţilor;
- b) să îşi coordoneze acţiunile în vederea protecţiei lucrătorilor şi prevenirii riscurilor profesionale, luând în considerare natura activităţilor;
- c) să se informeze reciproc despre riscurile profesionale;
- d) să informeze lucrătorii şi / sau reprezentanţii acestora despre riscurile profesionale.
- a) să utilizeze corect maşinile, aparatura, uneltele, substanţele periculoase, echipamentele de transport şi alte mijloace de producţie;
- b) să utilizeze corect echipamentul individual de protecţie acordat şi, după utilizare, să îl înapoieze sau să îl pună la locul destinat pentru păstrare;
- c) să nu procedeze la scoaterea din funcţiune, la modificarea, schimbarea sau înlaturarea arbitrară a dispozitivelor de securitate proprii, în special ale maşinilor, aparaturii, uneltelor, instalaţiilor tehnice şi clădirilor, şi să utilizeze corect aceste dispozitive;
- d) să comunice imediat angajatorului şi/sau lucrătorilor desemnaţi orice situaţie de muncă despre care au motive întemeiate să o considere un pericol pentru securitatea şi sănătatea lucrătorilor, precum şi orice deficienţă a sistemelor de protecţie;
- e) să aducă la cunoştinţa conducătorului locului de muncă şi/sau angajatorului accidentele suferite de propria persoană;
- f) să coopereze cu angajatorul şi/sau cu lucrătorii desemnaţi, atât timp cât este necesar, pentru a face posibilă realizarea oricăror măsuri sau cerinţe dispuse de către inspectorii de muncă şi inspectorii sanitari, pentru protecţia sănătăţii şi securităţii lucrătorilor;
- g) să coopereze, atât timp cât este necesar, cu angajatorul şi/sau cu lucrătorii desemnaţi, pentru a permite angajatorului să se asigure că mediul de muncă şi condiţiile de lucru sunt sigure şi fără riscuri pentru securitate şi sănătate, în domeniul său de activitate;
- h) să îşi însuşească şi să respecte prevederile legislaţiei din domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă şi măsurile de aplicare a acestora;
- i) să dea relaţiile solicitate de către inspectorii de muncă şi inspectorii sanitari.
- a) prin asumarea de către angajator, în condiţiile art. 9 alin. (4) din legea 319/2006 privind securitatea şi sănătatea muncii, a atribuţiilor pentru realizarea măsurilor prevăzute de lege;
- b) prin desemnarea unuia sau mai multor lucrători pentru a se ocupa de activităţile de prevenire şi protecţie;
- c) prin înfiinţarea unui serviciu intern de prevenire şi protecţie;
- d) prin apelarea la servicii externe de prevenire şi protecţie.
- a) să prevină expunerea salariatelor gravide, mame, lăuze sau care alăptează la riscuri ce le pot afecta sănătatea şi securitatea, în situaţia în care rezultatele evaluării evidenţiază astfel de riscuri;
- b) să nu constrângă salariatele să efectueze o muncă dăunătoare sănătăţii sau stării lor de graviditate ori copilului nou-născut, după caz;
- c) să păstreze confidenţialitatea asupra stării de graviditate a salariatei şi nu va anunţa alţi angajaţi decât cu acordul scris al acesteia şi doar în interesul bunei desfăşurări a procesului de muncă, când starea de graviditate nu este vizibilă;
- d) să modifice locul de muncă al salariatelor gravide, mame, lăuze sau care alăptează care îşi desfăşoară activitatea numai în poziţia ortostatică sau în poziţia aşezat, astfel încât să li se asigure, la intervale regulate de timp, pauze şi amenajări pentru repaus în poziţie şezândă sau, respectiv, pentru mişcare, la recomandarea medicului de medicina muncii; dacă amenajarea condiţiilor de muncă şi/sau a programului de lucru nu este din punct de vedere tehnic şi/sau obiectiv posibilă sau nu poate fi cerută din motive bine întemeiate, angajatorul va lua măsurile necesare pentru a schimba locul de muncă al salariatei respective;
- e) să transfere la un alt loc de muncă, pe baza solicitării scrise a salariatei, cu menţinerea salariului de bază brut lunar, salariatele gravide, lăuze sau care alăptează care desfăşoară în mod curent muncă cu caracter insalubru sau greu de suportat;
- f) în cazul în care angajatorul asigură în cadrul unităţii încăperi speciale pentru alăptat, acestea vor îndeplini condiţiile de igienă corespunzătoare normelor sanitare în vigoare;
- a) conduită ostilă sau nedorită;
- b) comentarii verbale;
- c) acțiuni sau gesturi.
- – Executarea contractului individual de muncă (CIM, întocmirea dosarului de personal, fișa postului);
- – Completarea REVISAL;
- – Întocmirea și transmiterea statelor de plată;
- – Alimentarea cardului de tichete de masă;
- – Plata salariului și/sau altor sume (deconturi) prin virament bancar;
- – Comunicarea angajat – angajator;
- – Respectarea oricărei cerințe legale de reglementare în domeniul sănătății și securității muncii (colaborarea și schimbul de informații cu medicul de medicina a muncii, prevenirea si stingerea incendiilor PSI/SU) ;
- – Declarația 112;
- – Monitorizarea/securitatea persoanelor, spațiilor, bunurilor utilizate de Gradinita ; în acest context Gradinita poate supraveghea video unele părţi ale incintelor în care își desfășoară activitatea pentru asigurarea pazei și protecției persoanelor, bunurilor și valorilor, a imobilelor și a împrejmuirilor acestora;
- – Scopuri arhivistice;
- – Scopuri statistice.
- – nume, prenume,
- – CNP,
- – seria și nr. de la CI/Pasaport,
- – sexul,
- – data și locul nașterii,
- – cetățenia,
- – semnătura,
- – datele din actele de stare civilă,
- – nr. dosar de pensie,
- – asigurări de sănătate și sociale,
- – profesie,
- – loc de muncă,
- – formare profesională – diplome, studii,
- – situația familială,
- – situația militară
- – detalii de contact – număr de telefon personal, adresă de email, adresa de domiciliu/reședință, etc.,
- – permisul de conducere (în cazul șoferilor),
- – date bancare,
- – referințe/recomandări,
- – date din Curriculum Vitae.
- a) Persoana vizată (angajatul);
- b) Autorități publice centrale/locale (exemplificativ: ITM, ANAF);
- c) Servicii sociale și de sănătate ( exemplificativ CNPP, CNAS, ANOFM);
- d) În cazul unor litigii de munca, putem să delegăm un avocat pentru a ne reprezenta . În acest scop, datele necesare vor fi date mai departe și utilizate în conformitate cu toate liniile directoare privind protecția datelor
- d) Furnizorul de tichete de masa/ carduri, si/sau furnizorul de servicii medicale pentru medicina muncii ales de angajat, furnizori de programe/servicii contabile/audit); furnizorul de servicii pentru prevenirea si stingerea incendiilor PSI/SU
- e) Societăți bancare si/sau alte institutii financiare;
- f) Angajatorul/potențialul angajator al persoanei vizate;
- Gradinita garantează fiecărui angajat că dezvăluirea datelor către terți se fac în baza prevederilor legale pentru categoriile de destinatari precizați la litera a)-d) și numai pe baza consimțământului/cererii exprese a angajatului, lit e)-f).
- a) identitatea părţilor;
- b) locul de muncă sau, în lipsa unui loc de muncă fix, posibilitatea ca salariatul să muncească în diverse locuri;
- c) sediul sau, după caz, domiciliul angajatorului;
- d) funcţia / ocupaţia conform specificaţiei Clasificării Ocupaţiilor din România sau altor acte normative şi atribuţiile postului;
- e) riscurile specifice postului;
- f) data de la care contractul urmează să îşi producă efectele;
- g) în cazul unui contract de muncă pe durată determinată sau al unui contract de muncă temporară, durata acestora;
- h) durata concediului de odihnă la care salariatul are dreptul;
- i) condiţiile de acordare a preavizului de către părţile contractante şi durata acestuia;
- j) salariul pe bază, alte elemente constitutive ale veniturilor salariale, precum şi periodicitatea plăţii salariului la care salariatul are dreptul;
- k) durata normală a muncii, exprimată în ore/zi şi ore/săptămână;
- l) indicarea contractului colectiv de muncă ce reglementează condiţiile de muncă ale salariatului;
- m) durata perioadei de probă, după caz.
- – certificatul de cazier judiciar;
- – curriculum vitae, cuprinzând principalele date biografice şi profesionale;
- – recomandarea de la locul de muncă anterior, sau în cazul absolvenţilor care se încadrează pentru prima dată, de la unitatea de învăţământ, etc.
- – fişa de evaluare a performanţelor profesionale individuale din anul anterior (fotocopie; în cazul în care există şi poate fi pusă la dispoziţie de către angajatorul anterior; recomandarea şi fişa de evaluare pot fi cerute alternativ);
- a) salariatul debutează într-o nouă funcţie sau profesie;
- b) salariatul urmează să presteze activitate într-un loc de muncă cu condiţii grele, vătămătoare sau periculoase;
- a) clauza cu privire la formarea profesională;
- b) clauza de neconcurenţă;
- c) clauza de mobilitate;
- d) clauza de confidenţialitate;
- e) clauza de conştiinţă.
- a) structura de personal a organizaţiei, cu precizarea expresă şi detaliată a posturilor ocupate / vacante şi evidenţierea periodică (lunară) şi distinctă a situaţiei acestora;
- b) dosarul personal al fiecărui salariat / persoană care prestează activitate în baza unor prevederi legale speciale (de ex. cenzorii) şi care cuprinde cel puţin următoarele elemente, după caz:
- c) actele necesare angajării;
- d) contractele individuale de muncă, actele adiţionale, informările şi celelalte acte referitoare la executarea, modificarea, suspendarea şi încetarea contractului individual de muncă, precum şi orice alte documente care certifică legalitatea şi corectitudinea înscrierilor din registrul mai sus menţionat;
- a) activitatea desfăşurată de salariat;
- b) vechimea în muncă, meserie şi specialitate;
- c) eventuale alte date cerute de salariaţi, în legătură cu activitatea sa la acel angajator;
- a) durata contractului;
- b) locul muncii;
- c) felul muncii;
- d) condiţiile de muncă;
- e) salariul;
- f) timpul de muncă şi timpul de odihnă.
- a) decontarea cheltuielilor de transport, asigurare şi a costului cazării;
- b) diurna de deplasare al cărei cuantum se stabileşte prin negociere la nivel de ramură, grupuri de unităţi sau unitate; nivelul minim al diurnei este cel stabilit prin actele normative ce se aplică la instituţiile publice.
- a) dovezi din care să reiese solvabilitatea angajatorului la care se va dispune detaşarea (ex. bilanţ contabil, dovezi de plată a contribuţiilor datorate bugetului de stat, extras de cont bancar etc.);
- b) angajamentul acestuia că va achita integral şi la data stabilită în contractul individual de muncă al persoanei detaşate salariul, celelalte drepturi şi contribuţiile pe care le datorează bugetului de stat în privinţa acestei persoane;
- a) existenţa unei situaţii de forţă majoră;
- b) ca sancţiuni disciplinare;
- c) ca măsuri de protecţie a salariatului.
- a) concediu de maternitate;
- b) concediu pentru incapacitate temporară de muncă;
- c) carantină/izolare;
- d) exercitarea unei funcţii în cadrul unei autorităţi executive, legislative ori judecătoreşti, pe toată durata mandatului, dacă legea nu prevede altfel;
- e) îndeplinirea unei funcţii de conducere salarizate în sindicat;
- f) forţă majoră;
- g) în cazul în care salariatul este arestat preventiv, în condiţiile Codului de procedură penală;
- h) pe perioada exercitării unei funcţii eligibile remunerate de organizaţia în care salariatul îşi desfăşoară activitatea pe timpul mandatului;
- i) în alte cazuri expres prevăzute de lege.
- a) concediu pentru creşterea copilului în vârstă de până la 2 ani sau, în cazul copilului cu handicap, până la împlinirea vârstei de 3 ani;
- b) concediu pentru îngrijirea copilului bolnav în vârstă de până la 7 ani sau, în cazul copilului cu handicap, pentru afecţiuni intercurente, până la împlinirea vârstei de 18 ani;
- c) concediu paternal;
- d) concediu pentru formare profesională;
- e) exercitarea unor funcţii elective în cadrul organismelor profesionale constituite la nivel central sau local, pe toată durata mandatului;
- f) participarea la grevă;
- a) concediilor fără plată pentru studii;
- b) pentru interese personale,
- a) la data decesului salariatului;
- b) la data rămânerii irevocabile a hotărârii judecătoreşti de declarare a morţii sau a punerii sub interdicţie a salariatului;
- c) la data comunicării deciziei de pensionare pentru limită de vârstă, pensionare anticipată, pensionare anticipată parţială sau pensionare pentru invaliditate a salariatului, potrivit legii;
- d) ca urmare a condamnării penale cu executarea unei pedepse privative de libertate, de la data rămânerii definitive a hotărârii judecătoreşti;
- e) de la data retragerii de către autorităţile sau organismele competente a avizelor, autorizaţiilor sau atestărilor necesare pentru exercitarea profesiei;
- f) ca urmare a interzicerii executării unei profesii sau unei funcţii, ca măsură de siguranţă sau pedeapsă complementară, de la data rămânerii definitive a hotărârii judecătoreşti prin care s-a dispus interdicţia;
- este obligat să comunice către angajator actele doveditoare a situaţiilor ce generează încetarea, în maxim 24 de ore de la intrarea în posesia lor. Pentru cazul decesului salariatului acest termen curge din momentul ridicării actului doveditor de la oficiul de stare civilă de către persoana abilitată.
- a) la data decesului angajatorului persoană fizică;
- b) la data rămânerii irevocabile a hotărârii judecătoreşti de declarare a morţii sau a punerii sub interdicţie a angajatorului persoană fizică, dacă acesta antrenează lichidarea afacerii;
- c) ca urmare a dizolvării angajatorului persoană juridică, de la data la care persoana juridică îşi încetează existenţa, se va adresa instanţei judecătoreşti competente, pentru ca aceasta să constate încetarea de drept a contractului individual de muncă.
- a) neîndeplinirea în mod repetat a normei de lucru,
- b) desfăşurarea defectuoasă a activităţii, întocmirea unor lucrări de slabă calitate,
- c) împrejurări ce demonstrează inaptitudinea profesională a salariatului.
- a) data, ora exactă şi locul întrunirii comisiei;
- b) modalitatea în care se va desfăşura examinarea.
- a) motivele care determină concedierea;
- b) durata preavizului;
- c) criteriile de stabilire a ordinii de priorităţi la concediere, conform art. 69 alin. (2) lit. d) Codul Muncii, numai în cazul concedierilor colective;
- d) lista tuturor locurilor de muncă disponibile în unitate şi termenul în care salariaţii urmează să opteze pentru a ocupa un loc de muncă vacant, în condiţiile art. 64 Codul Muncii.
- a) dacă măsura ar putea afecta 2 soţi ce lucrează în aceeaşi unitate, se concediază soţul cu venitul cel mai mic;
- b) măsura să afecteze mai întâi persoanele ce nu au copii în întreţinere;
- c) măsura să afecteze numai în ultimul rând pe femeile care au în îngrijire copii, pe bărbaţii văduvi sau divorţaţi care au în îngrijire copii, pe întreţinătorii unici de familie, precum ăi pe salariaţii, bărbaţi sau femei care mai au cel puţin 3 ani până la pensionare la cererea lor.
- a) înlocuirea unui salariat în cazul suspendării contractului său de muncă, cu excepţia situaţiei în care acel salariat participă la grevă;
- b) creşterea temporară a activităţii angajatorului;
- c) desfăşurarea unor activităţi cu caracter sezonier;
- d) în situaţia în care este încheiat în temeiul unor dispoziţii legale emise cu scopul de a favoriza temporar anumite categorii de persoane fără loc de muncă;
- e) angajarea unei persoane aflate în căutarea unui loc de muncă, care în termen de 5 ani de la data angajării îndeplineşte condiţiile de pensionare pentru limită de vârstă;
- f) ocuparea unei funcţii eligibile în cadrul organizaţiilor sindicale, patronale sau organizaţiilor neguvernamentale, pe perioada mandatului;
- g) angajarea pensionarilor care, în condiţiile legii, pot cumula pensia cu salariul.
- h) în alte cazuri prevăzute expres de legi speciale, ori pentru desfăşurarea unor lucrări, proiecte, programe, în condiţiile stabilite prin contractul colectiv de muncă încheiat la nivel naţional şi /sau la nivel de ramură;
- a) 5 zile lucrătoare pentru o durată a contractul individual de muncă mai mică de 3 luni;
- b) 15 zile lucrătoare pentru o durată a contractul individual de muncă între 3 luni şi 6 luni;
- c) 30 zile lucrătoare pentru o durată a contractul individual de muncă mai mare de 6 luni;
- d) 45 zile lucrătoare în cazul salariaţilor încadraţi în funcţii de conducere, pentru o durată a contractului individual de muncă mai mare de 6 luni;
- a) durata muncii şi repartizarea programului de lucru;
- b) conditiile in care se poate modifica programul de lucru;
- c) interdictia de a efectua ore suplimentare, cu exceptia cazurilor de forta majora sau pentru alte lucrari urgente destinate prevenirii producerii unor accidente ori inlaturarii consecintelor acestora.
- a) exprimarea si dimensionarea corecta a obiectivelor;
- b) determinarea directiilor si modalitatilor de perfectionare profesionala a salariatilor si de crestere a performantelor lor;
- c) stabilirea abaterilor fata de obiectivele adoptate si efectuarea corectiilor;
- d) micsorarea riscurilor provocate de mentinerea sau promovarea unor persoane incompetente.
- a) completarea fisei de evaluare de catre evaluator;
- b) interviul;
- c) contrasemnarea fisei de evaluare.
- a) stabilesc gradul de indeplinire a obiectivelor, prin raportare la atributiile stabilite prin fisa postului;
- b) stabilesc calificativul final de evaluare a performantelor profesionale individuale;
- c) consemneaza, dupa caz, rezultatele deosebite ale salariatului, dificultatile obiective intampinate de acesta in perioada evaluata si orice alte observatii pe care le considera relevante;
- d) stabilesc obiectivele si criteriile specifice de evaluare pentru urmatoarea perioada de evaluare;
- e) stabilesc eventualele necesitati de formare profesionala pentru anul urmator perioadei evaluate.
- a) se aduc la cunostinta persoanei evaluate notarile si consemnarile facute de evaluator in fisa de evaluare;
- b) se semneaza si se dateaza fisa de evaluare de catre evaluator si de catre persoana evaluata.
- a) intre 1,00-2,00 – nesatisfacator. Performanta este cu mult sub standard. In acest caz, se va evalua perspectiva daca salariatul respectiv mai poate fi mentinut pe post;
- b) intre 2,01-3,00 – satisfacator. Performanta este la nivelul minim al standardelor sau putin deasupra lor. Acesta este nivelul minim acceptabil al performantelor ce trebuie atins si de salariatii mai putin competenti sau lipsiti de experienta;
- c) intre 3,01-4,00 – bine. Performanta se situeaza in limitele superioare al standardelor si ale performantelor realizate de catre ceilalti salariati;
- d) intre 4,01-5,00 – foarte bine. Persoana necesita o apreciere speciala intrucat performantele sale se situeaza peste limitele superioare ale standardelor si performantelor celorlalti salariati.
- a) aprecierile consemnate nu corespund realitatii;
- b) intre evaluator si persoana evaluata exista diferente de opinie care nu au putut fi solutionate de comun acord.
- a) exprimarea si dimensionarea corecta a obiectivelor;
- b) determinarea directiilor si modalitatilor de perfectionare profesionala a salariatilor si de marire a performantelor lor;
- c) stabilirea abaterilor fata de obiectivele adoptate si de efectuarea corectiilor;
- d) micsorarea riscurilor provocate de mentinerea sau promovarea unor persoane incompetente;
- a) trasaturile de caracter si temperamentale;
- b) potentialul fizic si intelectual
- c) performante generale
- d) performante specifice
- e) potentialul de perfectionare profesionala
- a) caracteristici personale (aptitudini, comportament si personalitate);
- b) competenta;
- c) caracteristici profesionale (vigilenta, disponibilitate, autocontrol);
- d) interesul pentru resursele alocate postului;
- e) orientarea catre excelenta;
- f) preocuparea pentru interesul general al firmei;
- g) adaptabilitatea la post;
- h) capacitatea de decizie;
- i) capacitatea de inovare;
- j) spiritul de echipa;
- k) delegarea responsabilitatilor si antrenarea personalului;
- l) comunicarea, etc.
- a) personal, sub semnătura de primire, cu specificarea datei primirii;
- b) prin poştă, în situaţia în care salariatului nu i s-a putut înmâna personal răspunsul în termen de 2 zile, sub regim de scrisoare recomandată cu confirmare de primire;